Wielu kierowców „kombinuje” jak oszukać Inspektorów. Często robią to nieudolnie. Skracają odpoczynek lub wydłużają jazdę stosując magnes lub otwierając tachograf. Prowadzi to do nałożenia kilkutysięcznej kary na przedsiębiorcę oraz na kierowcę. W efekcie nie ma potrzeby tego robić. Wystarczy znać Rozporządzenie 561/06 WE i umiejętnie je stosować. Ponadto odpowiednie zastosowanie art. 12/561 w połączeniu z odpowiednim opisaniem wykresówki lub wydruku z tachografu daje nam gwarancję, że unikniemy kary podczas kontroli drogowej. Do tego potrzebne jest odpowiednie przeszkolenie kierowców, które jednocześnie daje podstawę do zastosowania przez służby kontrolne art. 92b Ustawy o transporcie Drogowym, który zwalnia przedsiębiorcę z odpowiedzialności finansowej w przypadku naruszenia przepisów o czasie prowadzenia pojazdów, wymaganych przerwach i okresach odpoczynku.
Znajomość powyższego rozporządzenia przez kierowców bardzo często ogranicza się jedynie do: czasu jazdy ciągłej – 4,5h, łącznego czasu jazdy w ciągu doby – 9h lub 10h i przerwy w jeździe – 45 min. Problem stanowi prawidłowe podzielenie przerwy 15 + 30 min. oraz podzielenie odpoczynku dobowego 3 + 9h. Nieznajomość powyższych przepisów sprawia że po kontroli drogowej w wyniku, której zostanie nałożona kara administracyjna na przedsiębiorcę oraz kierowcę, dodatkowo inspektor typuje firmę do kontroli wewnętrznej. Maksymalna kara po takiej kontroli może wynieść do 30 tys. zł.
Aby uzyskać szczegółowe informacje – skontaktuj się z nami pod numerem tel 881-015-116 i umów na rozmowę lub napisz do nas na adres kontakt@czaspracykierowcow.com.pl